Зміст

<< Головна УГКЦ

  Собор:
 IV-a сесія
 Канонічні основи
 Статут Собору
 Попередні сесії
   В розділі...
    <<< Назад
• Відкриття Архиєпархіального Собору
• Вступне слово
• Аналіз обставин життя українців
• Співдоповідь на тему: «Освіта»
• Люди з особливими потребами
• Співдоповідь на тему: «Люди з вадами слуху»
• Співдоповідь
• Аборти, евтаназії та допоміжні репродуктивні технології
• Аборти, контрацептиви, евтаназія
• Гідність людської особи та деякі межові медичні практики
• Особисті узалежнення
• Наркоманія
• Розлучення і занепад родинного життя
• Проблеми розлучення і прийняття Святих Тайн
• Корупція як соціальний феномен і як моральна проблема
• Заключне слово
• Резолюція про кризовий стан суспільства та шляхи його подолання
 Резолюція про освіту
• Резолюція про роль Церкви у вирішенні проблем людей з особливими потребами
• Резолюція про шляхи вирішення проблем, пов’язаних з абортами та евтаназією
• Резолюція про душпастирську опіку Церкви над особами узалежненими від алкоголю і наркотиків
• Резолюція про кризовий стан сім'ї у сучасному суспільстві
• Резолюція про суспільні хвороби та пошук Церквою шляхів їх подолання
   Резолюція про освіту

Матеріали
III-го Архиєпархіального Собору
Львівської Архиєпархії
Української Греко-Католицької Церкви
“Ісус Христос – джерело відродження українського народу”

Львів-Рудно
Львівська Архиєпархіальна Семінарія Святого Духа
26-30 грудня 2001 р.Б.


Резолюція про освіту

Українська держава у своїй історії досягала найбільшого розквіту у ті часи, коли біля її витоків були християнські цінності, що становили основу процесу формування духовності, освіти і культури української нації.

Ми, делегати Собору Львівської Архиєпархії, усвідомлюючи глибоку прогалину, особливо у сфері християнської освіти і виховання, яку отримала в спадщину відроджена Українська Держава від тоталітарно-атеїстичного режиму, звертаємося:

— до Львівської обласної та міської Ради, Львівської обласної державної адміністрації, виконавчого комітету Львівської міської Ради та підрозділів управління освіти і науки:

Висловлюємо слова щирої вдячності за плідну співпрацю на освітянській ниві і сподіваючись на її подальше поглиблення, пропонуємо:

1. Враховуючи 6-річний досвід викладання “Християнської етики” у середніх навчальних закладах кількох областей України, налагоджену систему підготовки вчителів, сформоване методичне та дидактичне забезпечення і, щонайважливіше – екуменічний вимір цього предмету, який виражається у плідній співпраці традиційних українських Церков та спільному порузумінні і діалозі між ними просимо звернутися до Президента України п.Л.Кучми, Кабінету Міністрів України і Міністерства освіти та науки України з клопотанням щодо введення предмету “Християнська етика” у державний компонент дошкільних та середніх навчальних закладів, закладів професійно-технічної освіти та вищих навчальних закладів I-II–го рівнів акредитації.

2. Клопотати перед центральним органом державної влади України про визнання богословської освіти та духовних навчальних закладів на державному рівні, надаючи їм статус вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації.

3. Сприяти визнанню і створенню комплексної системи католицької освіти від дошкільних установ до вищих учбових закладів з різними формами власності.

4. Забезпечити функціонування в дошкільних і середніх освітніх закладах, закладів професійно-технічної освіти та вищих навчальних закладів I-II–го рівнів акредитації навчальних програм, побудованих на українських християнських традиціях і культурі.

5. Підтримувати діяльність в освітніх закладах тих молодіжних і дитячих громадських християнських організацій, які рекомендуються традиційними християнськими Церквами України.

6. Скерувати листи до керівників державних і недержавних вищих навчальних закладах всіх рівнів акредитації із рекомендацією введення студентського капеланства у керованих ними навчальних закладах.

7. Створити “банк даних” про досвід різних форм християнського виховання у дошкільних закладах, школах, парохіях, молодіжних і дитячих організаціях, а також заохочувати до впровадження різних практик виховання і формації, надаючи бажаючим методичну та практичну допомогу.

8. Прийняти окреме рішення щодо надання приміщень для проведення спільних заходів Церкви з громадскістю в освітніх та культурних закладах.

9. Підтримати та збільшити наклади видань підручників, дидактичного матеріалу і дитячої літератури українською мовою.

10. Сприяти розвитку молитовного діалогу серед різноконфесійної шкільної та студентської молоді.

— до Глави УГКЦ Блаженнішого Любомира:

1. Повторно звернутися до Президента України п.Л.Кучми, Кабінету Міністрів України і Міністерства освіти та науки України з клопотанням щодо введення предмету “Християнська етика” у державний компонент дошкільних та середніх навчальних закладів, закладів професійно-технічної освіти та вищих навчальних закладів I-II–го рівнів акредитації.

2. Клопотати перед центральним органом державної влади України про визнання богословської освіти та духовних навчальних закладів на державному рівні, надаючи їм статус вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації.

3. Сприяти активній участі дітей та молоді у літургійному житті парохії.

4. Зобов’язати парохів здійснювати систематичну співпрацю з керівниками і педагогічними колективами навчально-виховних закладів на території парохії.

5. Забезпечити виконання рішень попередніх Соборів і Синодів нашої Церкви в частині покращення підготовки студентських капеланів та активізації їх роботи.

6. Підтримувати і сприяти створенню комплексної системи католицької освіти від дошкільних до вищих навчальних закладів на основі східної традиції та надбань української культури.

7. Зобов’язати отців-деканів до відповідальності за постійний вишкіл катехитів, вчителів християнської етики та священиків деканату.

8. Рекомендувати парохам створювати при парохіях бібліотеки української книги і періодики, відеотеки.

9. В часі єпископських деканальних візитацій надавати пріоритет питанню катехизації дітей, молоді та дорослих з прийняттям відповідних рішень щодо тих, які несуть відповідальність за катехизацію у парохіях.

10. З державними органами і установами освіти та іншими конфесіями організувати семінари, круглі столи, конференції на рівні Архиєпархії, деканату, парохії про сучасні моральні проблеми та спроби їх вирішення.

11. Згідно з рішенням 7-ої сесії Синоду єпископів зобов’язати парохів до створення парохіальних катехичних шкіл.

12. Провести окрему сесію з питань християнської освіти і виховання.

— до духовних навчальних закладів:

1. В процесі формації катехитів і вихованні дітей та молоді звернути увагу на національно-патріотичне виховання.

© Розробка та розміщення - TRC, 2001