Зміст

Новини

Прес релізи

Церква в Україні

Історія УГКЦ

УГКЦ сьогодні

Офіційні документи

Патріархат

Бібліотека

Запитуємо священика

Контакти

Головна сторінка

Rambler's Top100

   В розділі...
     <<< Назад
  
• 01.06.2008
• 02.06.2008
• 03.06.2008
• 04.06.2008
• 05.06.2008
• 06.06.2008
• 07.06.2008
• 08.06.2008
• 09.06.2008
• 10.06.2008
• 11.06.2008
• 12.06.2008
• 13.06.2008
• 14.06.2008
• 15.06.2008
• 16.06.2008
• 17.06.2008
• 18.06.2008
• 19.06.2008
 20.06.2008
• 21.06.2008
• 22.06.2008
• 23.06.2008
• 24.06.2008
• 25.06.2008
• 26.06.2008
• 27.06.2008
• 28.06.2008
• 29.06.2008
• 30.06.2008
   20.06.2008

20 червня 2008 року

Св. свящмуч. Теодота, єп. Анкирського.

 

 

 

Святий Теодот

Святий Теодот загинув мученицькою смертю на початку IV ст. в місті Анкирі за правління імператора Діоклетіана, який жорстоко переслідував християн. Разом з Теодотом прославили Бога ще сім дівиць.

На початок 

 

 

Послання ап. Павла до Римлян 2, 14-29

Браття, коли погани, що не мають закону, з природи виконують те, що законне, вони, не маючи закону, самі собі закон; вони виявляють діло закону, написане в їхніх серцях, як свідчить їм їхня совість і думки, то засуджуючи їх, то оправдуючи, в день суду, коли Бог, згідно з моїм Євангелієм, судитиме таємні вчинки людей через Ісуса Христа. Та коли ти, що звешся юдеєм, що спираєшся на законі хвалишся Богом, ти, що знаєш Його волю і, навчившись із закону, розбираєш, що краще, упевняєш себе, що ти провідник сліпих, світло тих, що в темряві, вихователь невігласів, учитель дітей, бо маєш у законі наче втілення знання і правди, - ти, отже, що інших навчаєш, себе самого не навчаєш. Проповідуєш не красти, а сам крадеш. Наказуєш не чинити перелюбу - а чиниш перелюб. Гидуєш бовванами - а чиниш святотатство. Ти, що хвалишся законом, переступом закону, Бога зневажаєш. Бо як написано: Через вас ім'я Боже зневажається між поганами. Обрізання корисне, коли виконуєш закон; а коли ти переступаєш закон, обрізання твоє стало необрізанням. Коли ж необрізаний пильнує постанов закону, хіба не зарахується йому його необрізання за обрізання? необрізаний по природі, виконуючи закон, осудить тебе, який, хоч і маєш Писання та обрізання, є переступником закону. Бо юдей не той, що таким є назовні, і не те обрізання, що назовні, на тілі, а той, хто юдей потаємно, таке обрізання серця є за духом, не за буквою. Такому хвала не від людей, але від Бога.

 

На початок 

 

Євангеліє від Матея 5, 33-41

Сказав Господь: Ви чули, що було сказано стародавнім: Не клянись неправдиво і виконаєш твої клятви Господеві. А я кажу вам, не клястися зовсім: ні небом, бо це престол Бога; ні землею, бо це підніжок стіп Його; ні Єрусалимом, бо це місто великого царя. Та й головою твоєю теж не клянися, бо ти не можеш ані одного волоска зробити білим або чорним. Хай буде ваше слово: так — так; ні — ні. А що більше цього, те від лихого. Ви чули, що було сказано: Око за око, зуб за зуб. А я кажу вам: Не противтеся злому. Хто вдарить тебе в праву щоку, оберни до нього і другу. Хто хоче позиватися з Тобою і взяти з тебе одежу, лиши йому і плащ. І хто тебе силуватиме йти милю, іди з ним дві.

На початок 

 

Папська пантоміма

Багато-багато років тому, ще у середньовіччі, радники папи Римського переконали його виселити з Риму єв­реїв. «Зовсім не пасує, – говорили вони, – щоб ці люди преспокійно жили собі в самому серці като­лицизму». І було укладено та поширено серед народу указ про їх виселення, що дуже стривожило євреїв. Вони ж бо знали, що скрізь, куди б не подалися, могли сподіватися тільки гіршого до себе ставлення, аніж у Римі. Отож єврейська громада звернулась з проханням до папи, аби той переглянув указ. Папа, будучи лю­диною неупередженою, запропонував євреям позмага­тися – нехай вони визначать когось, хто б міг вести з ним диспут за допомогою рухів. Якщо їх представник переможе, вони зможуть залишитися.

Євреї зустрілися, аби розглянути пропозицію. Відхилити її означало бути виселеними з Риму. Прийняти – це йти назустріч неминучій поразці, бо хто міг би виграти дебати, учасником і суддею яких є папа. Та не зали­шалося нічого іншого, як погодитися на виклик. Тільки от ніяк не могли знайти когось, хто б добровільно погодився подискутувати з папою. Тягар усвідомлення, що доля євреїв у твоїх руках, є більшим, ніж може витримати проста людина.

Отож коли про цю справу почув сторож синагоги, він прийшов до головного равина і виявив бажання пред­ставляти євреїв у диспуті.

– Сторож? – здивувалися інші равини, коли почули таку звістку. – Це неможливо!

– Хай буде так, – заперечив головний равин, – адже більше бажаючих серед нас немає. Або сторож, або ніяких диспутів.

Таким чином, через відсутність будь-якої альтернативи, сторожа було призначено суперником папи Римського на диспуті.

І от настав великий день. Папа сидів на троні на площі св. Петра в оточенні кардиналів, перед величезним натовпом єпископів, священиків та вірних. Незабаром прибула невелика єврейська делегація – усі в чорних шатах та з бородами, що колихалися на вітрі, і разом зі сторожем.

Папа повернувся обличчям до сторожа, і диспут по­чався. Урочисто піднявши палець, він окреслив ним небо. Сторож одразу ж виразно вказав на землю. Для папи, здавалося, це було дещо несподіваним. Він ще більш урочисто підніс палець і з особливим притиском затримав його перед обличчям сторожа. Суперник від­повідно підняв три пальці і з такою ж упевненістю затримав їх перед лицем папи, якого знову ж таки дуже здивував такий жест єврея. Тоді папа засунув руку в сутану і витягнув звідти яблуко, а сторож понишпорив у своїй паперовій торбі і витягнув тонкий кусник маци. У цю хвилю папа голосно сповістив: «У диспуті переміг представник євреїв. Указ про їх висе­лення є відтепер недійсним».

Єврейські верховоди миттю обступили сторожа та піш­ли із ним геть, а здивовані кардинали згуртувалися навколо папи. «Що трапилося, Святіший Отче, – пита­лися вони. – Ми не встигали слідкувати, такими блис­кавичними були ваші удари та відповідь на них». Папа витирав з чола піт. «Той чоловік є блискучим бого­словом, майстром диспутів, – мовив він. – Я почав з того, що окреслив рукою небо, тим самим говорячи, що увесь Всесвіт належить Богові. Він повернув свій перст униз, аби нагадати мені, що є місце, яке зветься пеклом, а там верх веде диявол. Після цього я підняв один палець, аби сказати, що є тільки один Бог. Уявіть собі мій шок, коли він підняв три пальці, даючи зро­зуміти, що той один Бог одночасно проявляє Себе у трьох особах, тобто апелюючи до нашої власної доктри­ни про Пресвяту Трійцю! Побачивши, що неможливо взяти верх над цим теологічним генієм, я нарешті змінив тему і витягнув яблуко, аби сказати, що, згідно з деякими новими та модними ідеями, земля кругла. Він негайно вийняв тонкий кусник прісного хліба, аби нагадати мені, що, згідно з Біблією, земля є плоскою. Що ж мені ще залишалося, як визнати йому перемогу.

У той час євреї дійшли до синагоги.

– Що трапилося? – збентежено питали вони сторожа, який аж побагровів від обурення.

– Дурниці все це, – казав він. – От погляньте. Спо­чатку папа показував рукою так, ніби повідомляв, щоб усі євреї забиралися геть з Риму. Тому я вказав униз, аби дати йому зрозуміти, що ми не збираємося рушати з місця. Отож він спрямував палець на мене, ніби погрожуючи, аби я не був надто зухвалим із ним. Тоді я показав три пальці, кажучи йому, що він був втричі зухвалішим, коли просто так наказав нам покинути Рим. Далі бачу, він витягує свій сніданок, то я ви­тягнув свій.

 

Ентоні де Мелло "Молитва жаби", том 1 - Свічадо, 1999

На початок 

 

Прохання про молитву

З 9 грудня 2003 року на цьому місці у "Покутті" Ви можете подати своє прохання про молитву. А ми передамо його сестрам-монахиням Української Греко-Католицької Церкви, які будуть молитися у Вашому намірі. Якщо Ви не заперечуватимете, прохання буде активізоване тут (тільки текст прохання, без вказівки імені та прізвища того, хто просить про молитву).

Запрошуємо відвідувачів нашої сторінки до спільної молитви, адже Господь наш Ісус Христос сказав: "Де двоє або троє зібрані в моє ім'я, там я серед них" (Мт. 18, 20), - а також: "Просіть, і дасться вам; шукайте, і знайдете; стукайте, і відчинять вам" (Мт. 7, 7). Як відомо, молитви є різні (одна триває декілька хвилин і інша - лічені секунди), тому просимо про таку молитву, яку матимете змогу промовити.

Просимо помолитися

- за прославу Слуги Божого Митрополита Андрея (Шептицького) та Ісповідника віри Патріарха Йосифа (Сліпого);
- за благословення для Андрія та Оксани, за мир, злагоду і любов у їхній сім'ї, і щоб Господь Бог подарував їм дитину;
- за здоров'я та благословення для Ольги, Романа, Марії, Дмитра, за мир, злагоду і любов у їхній сім'ї;
- за упокій Михайла, Марії, Миколи, Людмили, Валентини, Антона, Єфросинії, Олексія, Семена, Єви;
- за упокій Василя, Емілії, Богдана, Лідії, Віктора, Михайла, Наталії, Зінаїди, Михайла, Миколи, Миколи;
- за здоров'я душі, тіла Тетяни і Вадима, мир, злагоду в їх сім’ї, любов між ними і за те, щоб Господь Бог дав їм дитину;
- за здоров'я душі, тіла Михайла, мир, злагоду , щоб Господь Бог дав Михайлові роботу;
- за упокій Нелі, Луня
.

 


Якщо Ви бажаєте залишити своє прохання, то просимо заповнити нижчеподану форму (формулювання прохання має бути чітким і лаконічним).

Ваше ім'я та прізвище:
         
Ваша ел. адреса (e-mail):
         
Текст прохання:
         
                         

 

На початок 

 

© 1995-2008 Українська Греко-Католицька Церква  Web від TRC