Зміст

Новини

Прес релізи

Церква в Україні

Історія УГКЦ

УГКЦ сьогодні

Офіційні документи

Патріархат

Бібліотека

Запитуємо священика

Контакти

Головна сторінка

Rambler's Top100

   В розділі...
     <<< Назад
  
• 01.01.2008
• 02.01.2008
• 03.01.2008
• 04.01.2008
• 05.01.2008
• 06.01.2008
• 07.01.2008
• 08.01.2008
 09.01.2008
• 10.01.2008
• 11.01.2008
• 12.01.2008
• 13.01.2008
• 14.01.2008
• 15.01.2008
• 16.01.2008
• 17.01.2008
• 18.01.2008
• 19.01.2008
• 20.01.2008
• 21.01.2008
• 22.01.2008
• 23.01.2008
• 24.01.2008
• 25.01.2008
• 26.01.2008
• 27.01.2008
• 28.01.2008
• 29.01.2008
• 30.01.2008
• 31.01.2008
   09.01.2008

9 січня 2008 року

Св. ап. первомуч. й архидиякона Стефана.

Преп. Теодора Начертанного, творця канонів.



Святий Стефан

Святий Стефан походив з Ізраїльського роду. Прийнявши Христову віру, він словом і ділом ревно проповідував божество Ісуса Христа. У Діяннях апостолів написано, що він, "повний благодаті й сили, творив чуда і великі знаки в народі". За наказом первосвящеників Стефана схопили і привели в синедріон. Там він відважно засвідчив, що Ісус Христос є обіцяним Месією згідно зі старозавітніми пророцтвами.

Тоді євреї, сповнившись великою люттю, вивели Стефана за місто і каменували. Перед смертю він впав на коліна і почав молитися: "Господи, не постав їм цього за гріх!" (Ді. 7, 60). Стефан був першим християнином, який віддав своє життя за святу віру. Сталося це 35 року після Христа. Мощі св. Стефана, біля яких діються численні чуда, урочисто перенесли до найдавнішої церкви в Єрусалимі.

Преподобний Теодор Начертанний

Преподобний Теодор Начертанний народився в Єрусалимі у батьків-християн. Він з раннього дитинства уникав дитячих забав і любив відвідувати церковні служби. Разом з молодшим братом Теофаном (пам'ять 11 жовтня) його віддали на навчання до пресвітера в Лаврі святого Савви. Обидва брати прийняли монаший постриг; святий Теодор був піднесений до сану пресвітера.

Коли імператор-іконоборець Лев V Вірменин (813 - 820), вигнавши благочестивого царя Михайла I Рангава (811 - 813), став підтримувати іконоборчу єресь, Патріарх Єрусалимський послав обох братів до Константинополя для захисту православного віровчення. Прибувши у візантійську столицю, святі ісповідники сміливо виступали на захист іконопочитання. Тоді Лев V наказав нещадно бити обох братів, а потім заслав їх на заслання.

Згодом їх піддали жорстоким тортурам, і, нарешті, над ними було вчинено небачене катування. Розжареними голками на їх обличчі нанесли нібито ганебні для них написи - 12 віршованих рядків, в яких про святих ісповідників говорилося як про "посудини марновірної єресі". Після тортур святих братів заточили в містечку Апамеє, де святий Теодор близько 840 року помер.

На початок 



Послання ап. Павла до Євреїв 9, 8-10; 15-23

Браття, Дух Святий показує, що дорога в святиню ще не відкрита, доки стоїть перший намет. Це образ теперішнього часу, коли приносяться дари й жертви, які не можуть зробити досконалим у совісті того, хто служить. Це лиш тілесні установи щодо страв, напоїв та різних обмивань, установлені до часу їхнього виправлення. Власне тому Він є посередником нового завіту, щоб, після того, як наступила Його смерть для відкуплення гріхів першого завіту, вибрані одержали обітницю вічного спадкоємства. Бо де завіт, там мусить наступити смерть заповітника. Завіт є важливим лиш по смерті, він не має сили, поки живе заповітник. Тому й перший завіт не був освячений без крови. Бо коли Мойсей був проголосив усі заповіді за законом усьому народові, він узяв крови бичків та козлів з водою червоної вовни та іссопу і покропив самі книги та ввесь народ, кажучи: Це кров завіту, що його Бог установив для вас. Так само й намет і ввесь служебний посуд покропив кров'ю. Зрештою, за законом, майже все очищується кров'ю, і без кровопролиття немає відпущення. Треба було, отже, щоб тоді, як подоби небесних речей очищувалися таким чином, то самі небесні речі очищувалися жертвами, багато ліпшими від тих.

На початок 



Євангеліє від Марка 8,22-26

В той час прийшов Ісус у Витсаїду, і ось приводять Йому сліпого, й просять, щоб Його доторкнувся. Узявши сліпого за руку, вивів Він його за село і, помазавши йому слиною очі, поклав на нього руки й спитав його: Чи бачиш що? Глянув той і каже: Бачу людей — наче б дерева ходячі. Тоді Ісус знову поклав йому руки на очі, і той прозрів, і одужав, і бачив усе ясно й далеко. Послав Він його додому, кажучи: Не входь у село; і нікому в селі не розказуй!

На початок 



Мудрий стельмах

У той час як принц Хуан Чі читав книгу в верхній частині палацу, у нижній стельмах робив колесо.

Відклавши молоток і долото, він підійшов до принца і запитав, яку книжку той читає.

— Ту, яка містить слова мудреців, — відказав принц.

— Чи ті мудреці ще живі? — спитав стельмах.

— О, ні, — сказав принц. — Вони давно повмирали.

— Тоді те, що ти читаєш, — не що інше, як послід людей, яких і серед живих давно нема, — кинув стельмах.

— Як наважуєшся ти, простий стельмах, говорити так про мою книгу? Або ти поясниш свої слова або вмреш!

— Що ж, ось як я бачу це з точки зору стельмаха. Коли я, ладнаючи колесо, вдарю недостатньо сильно, воно сяде на вісь глибоко, та не буде міцним. Якщо ж я вдарю засильно, воно буде міцним, та не сяде глибоко. Рука сама по собі ніколи не знає, як зробити так, щоб удар вийшов не засильним і не заслабким, якщо, звісно, їй не підкаже серце. Це важко виразити словами, це мистецтво, яке я не можу передати своєму синові. А тому не дозволив йому зайнятись моїм ремеслом і, незважаючи на свої сімдесят п'ять, роблю колеса й далі сам. На мою думку, це стосується і тих, що відійшли у кращий світ перед нами. Все, що вартувало передати нащадкам, померло разом із ними, а решту вони залишили в книжках. Ось чому я сказав, що ти читаєш послід людей, яких давно нема серед живих.


Ентоні де Мелло. Молитва жаби. т. 2. - Свічадо, 1999

На початок 



Прохання про молитву

З 9 грудня 2003 року на цьому місці у "Покутті" Ви можете подати своє прохання про молитву. А ми передамо його сестрам-монахиням Української Греко-Католицької Церкви, які будуть молитися у Вашому намірі. Якщо Ви не заперечуватимете, прохання буде активізоване тут (тільки текст прохання, без вказівки імені та прізвища того, хто просить про молитву).

Запрошуємо відвідувачів нашої сторінки до спільної молитви, адже Господь наш Ісус Христос сказав: "Де двоє або троє зібрані в моє ім'я, там я серед них" (Мт. 18, 20), - а також: "Просіть, і дасться вам; шукайте, і знайдете; стукайте, і відчинять вам" (Мт. 7, 7). Як відомо, молитви є різні (одна триває декілька хвилин і інша - лічені секунди), тому просимо про таку молитву, яку матимете змогу промовити.

Просимо помолитися

- за прославу Слуги Божого Митрополита Андрея (Шептицького) та Ісповідника віри Патріарха Йосифа (Сліпого);
- за всіх новонароджених дітей та їх матерів;
- за Різдво Богочоловіка Ісуса Христа в душі кожної людини.



У зв'язку з неполадками в роботі форми для надсилання прохань про молитву, просимо надсилати свої прохання безпосередньо на електронну адресу: press@ugcc.org.ua

Якщо Ви бажаєте залишити своє прохання, то просимо заповнити нижчеподану форму (формулювання прохання має бути чітким і лаконічним).

Ваше ім'я та прізвище:
         
Ваша ел. адреса (e-mail):
         
Текст прохання:
         
                         

На початок 


© 1995-2008 Українська Греко-Католицька Церква  Web від TRC