Зміст

Новини

Прес релізи

Церква в Україні

Історія УГКЦ

УГКЦ сьогодні

Офіційні документи

Патріархат

Бібліотека

Запитуємо священика

Контакти

Головна сторінка

Rambler's Top100

   В розділі...
     <<< Назад
  
• 01.01.2008
• 02.01.2008
• 03.01.2008
• 04.01.2008
• 05.01.2008
• 06.01.2008
• 07.01.2008
• 08.01.2008
• 09.01.2008
• 10.01.2008
• 11.01.2008
• 12.01.2008
• 13.01.2008
• 14.01.2008
• 15.01.2008
• 16.01.2008
• 17.01.2008
 18.01.2008
• 19.01.2008
• 20.01.2008
• 21.01.2008
• 22.01.2008
• 23.01.2008
• 24.01.2008
• 25.01.2008
• 26.01.2008
• 27.01.2008
• 28.01.2008
• 29.01.2008
• 30.01.2008
• 31.01.2008
   18.01.2008

18 січня 2008 року


Навечір'я Богоявлення (Строгий піст).
Свв. мучч. Теопемпта й Теони.
Преп. Синклитікії Олександрійської.



Навечір'я Богоявлення

Подібно, як у навечір'я Різдва Христового, вірні готуються до празника Богоявлення строгим постом і участю в численних богослужіннях. Того дня господар приносить з церкви свячену воду, якою кропить дім і обійстя. Цей звичай відображає біблійну традицію: батько родини немовби виконує роль священика, який має обов'язок повчати і благословити своїх рідних. Цей вечір в українському народі називається щедрим вечором, бо вже не колядують, а щедрують. У щедрівках збережено багато поганських передхристинських звичаїв.

Святі Теопемпт і Теона

Під час Діоклетіанового переслідування християн нікомидійський єпископ Теопемпт за свою вірність Христові витерпів різні муки, з яких, однак, вийшов зовсім неушкодженим. Тоді поганський чарівник Теона приготував для Теопемпта сильну отруту, яка не подіяла на вірного Божого слугу. Внаслідок цього чуда Теона увірував у Христа. Погани кинули їх до в'язниці, де Теопемпт охрестив Теону. Після жорстоких тортур Теопемптові відрубали голову, а Теону закопали живцем у землю 284 року.

Преподобна Синклитікія

Преподобна Синклитікія родом з Олександрії, дочка багатих батьків, з юних літ думала тільки про Бога. Полюбивши чистоту дівства, вона відмовилася одружитися і весь час проводила в пості і молитві. Після смерті батьків вона роздала жебракам майно і з своєю сліпою сестрою, прийнявши монашество, сховалася в одній з гробниць, що належали її родичам. Слава про її подвиги швидко розповсюдилася в околицях, і багато благочестивих дружин і дів прийшли до неї, щоб жити під її керівництвом. Протягом свого подвижницького життя свята словом і справою старанно повчала сестер. На 80-у році життя її спіткала важка і болісна хвороба. Преподобна з істинно християнським терпінням переносила послане їй випробування. Померла біля 350 року, у віці 83-х років.

На початок 



1 послання ап. Павла до Коринтян 9, 19-27

Браття, бувши вільним від усіх, я став усім слугою, щоб ще більше їх придбати. Я став для юдеїв, юдеєм, щоб юдеїв придбати; для тих, що під законом, я став, як той, що під законом, хоч я сам не під законом, щоб тих, що під законом, придбати. Для тих, що без закону, я став, як той, без закону, хоч я не був без Божого закону, бувши під законом Христовим, щоб придбати тих, які без закону. Для слабких я став, як слабкий, щоб слабких придбати. Для всіх я став усім, щоб конче деяких спасти. Усе я роблю Євангелія ради, щоб я став його співучасником. Хіба не знаєте, що ті, які біжать на перегонах, біжать усі, та лиш один бере нагороду? Біжіть так, щоб її осягнути! Кожний борець стримується від усього, але ті, щоб тлінний вінець здобути, ми ж - нетлінний. Біжу, отже, і я, та не як навмання; веду кулачний бій, та не як б'ючи повітря, а умертвляю моє тіло і поневолюю його, щоб, бува, проповідуючи іншим, я сам не був відкинутий.

На початок 



Євангеліє від Луки 3, 1-18

П'ятнадцятого року правління кесаря Тиверія, коли Понтій Пилат був правителем Юдеї, Ірод четверовласником Галилеї, а Филип, його брат, четверовласником краю Ітуреї та Трахонітіди, Лісаній же четверовласником Авілени, за первосвящеників Анни та Каяфи, слово Боже було до Івана, сина Захарії, в пустині. І він ходив по всій околиці йорданській, проповідуючи хрещення покаяння на прощення гріхів, як написано в книзі пророка Ісаї: Голос вопіющого в пустині: Готуйте путь Господню, рівняйте стежки Його. Кожна долина заповниться, кожна гора й горб знизиться, нерівне вирівняється, дороги вибоїсті стануть гладкі, і кожна людина побачить спасіння Господнє. Іван говорив до людей, що приходили до нього хреститися: Роде гадючий! Хто вам вказав утікати від грядучого гніву? Чиніть плоди, гідні покаяння, і не заходьтеся говорити собі: Маємо за батька Авраама. Кажу бо вам, що Бог з цього каміння може підняти дітей Авраамові. Бо вже сокира при корені дерев, кожне бо дерево, що не приносить доброго плоду, зрубають та вкинуть у вогонь. Люди питали його: Що нам робити? Він відповів їм: Хто має дві одежі, нехай дасть тому, що не має. А хто має харч, нехай так само зробить. Прийшли також митарі хреститись і казали йому: Учителю, що маємо робити? Він сказав: Не домагайтеся нічого більше того, що вам призначено. Вояки теж його питали: А ми що маємо робити? Він відповів їм: Не чиніть нікому кривди, фальшиво не доносьте і вдовольняйтеся вашою платнею. Тому що люди у своїм серці вижидали і кожен міркував про Івана, чи не він часом Месія, Іван звернувся до всіх і сказав: Я вас хрещу водою, але йде сильніший від мене, якому я негідний розв'язати ремінь обуви Його. Той буде вас хрестити Духом Святим і вогнем. Лопата в руці в Нього, щоб вичистити тік Свій і зібрати пшеницю в Свою клуню, а полову спалити вогнем незагасним. Навчаючи ще багато іншого, він звіщав народові Добру Новину.

На початок 



Танець без ноги

Одного разу до концтабору потрапив в'язень, який, хоча й був засуджений до страти, залишався безстрашним і волелюбним. Якось він вийшов на середину табірного майдану і почав грати на гітарі. Послухати його зібрався великий натовп в'язнів, який, натхнений піснею, став таким ж безстрашними, як і він. Та коли це побачили тюремна влада, то відразу заборонила тому чоловікові грати.

Втім наступного дня він знову стояв на майдані з гітарою в руках. Навколо з'юрмилося ще більше людей, аніж напередодні. Тоді охоронці грубо відтягнули його звідти і відрубали кілька пальців.

На завтра сміливець повернувся на своє місце, співаючи і намагаючись все ж зіграти щось закривавленими обрубками. Цього разу в'язні підбадьорювали його вигуками й оплесками, а охоронці знову відтягнули його і розтрощили гітару.

На другий день він співав від усього серця. Яка то була пісня! Обличчя людей, що стояли довкола, проясніли, і вони почали підспівувати. Їхні серця сповнилися чистотою, а дух став таким же незламним, як у мужнього співця. Наглядачів це так розлютило, що вони вирвали у непокірного в'язня язик. У таборі залягла тиша, та було в ній щось безсмертне.

Яким же було їх здивування, коли наступного дня вони побачили, що непокірний знову повернувся на вже звичне своє місце і танцює під беззвучну музику, якої, крім нього, не чув ніхто. Невдовзі в'язні взялися за руки та почали й собі танцювати довкола скривавленої постаті, тоді як охоронці заклякли від подиву на місці.

Кар'єра індійки Судхі Чандран, відомої сучасної танцівниці, була обірвана в самому її розквіті — і це треба розуміти буквально: їй ампутували праву ногу. Призвичаївшись ходити на протезі, вона повернулася до справи, якій присвятила своє життя. Неймовірно, але їй вдалося знову досягти вершин танцювальної майстерності. Коли ж Судхі спитали, як їй це вдалося, то у відповідь почули: «Щоб танцювати, не потрібно ніг».


Ентоні де Мелло. Молитва жаби. т. 2. - Свічадо, 1999

На початок 



Прохання про молитву

З 9 грудня 2003 року на цьому місці у "Покутті" Ви можете подати своє прохання про молитву. А ми передамо його сестрам-монахиням Української Греко-Католицької Церкви, які будуть молитися у Вашому намірі. Якщо Ви не заперечуватимете, прохання буде активізоване тут (тільки текст прохання, без вказівки імені та прізвища того, хто просить про молитву).

Запрошуємо відвідувачів нашої сторінки до спільної молитви, адже Господь наш Ісус Христос сказав: "Де двоє або троє зібрані в моє ім'я, там я серед них" (Мт. 18, 20), - а також: "Просіть, і дасться вам; шукайте, і знайдете; стукайте, і відчинять вам" (Мт. 7, 7). Як відомо, молитви є різні (одна триває декілька хвилин і інша - лічені секунди), тому просимо про таку молитву, яку матимете змогу промовити.

Просимо помолитися

- за прославу Слуги Божого Митрополита Андрея (Шептицького) та Ісповідника віри Патріарха Йосифа (Сліпого);
- за здоров'я душі і тіла Марії;
- за здоров'я Надії;
- за Боже благословення для Олександра, Людмили, Назара;
- за благословення для Святослава і його швидке одужання після важкої аварії;
- за благословення для Андрія та Оксани, за мир злагоду і любов у їхній сім'ї і щоб Господь Бог подарував їм дитину;
- за благословення для Андрія, Лесі та Юлії і, щоб Господь допоміг їм подолали ту складну ситуацію, в якій вони опинилися;
- за ласки Божі для Ірини та Галини;
- за Боже благословення для Віктора, Олександра, Галини, Петра, Каземіра, Світлани, Олени, Оксани, Віри;
- за Боже благословення для Михайла, Олени, Настасії, Маркіяна, Миколи, Ольги, Володимира, Евеліни, Ілони, Геннадія, Ярослава, Марти, Марти, Ірини, Галини, Михайла, Світлани, Світлани;
- за упокій Петра, Юстини, Миколи, Василя, Кулини, Миколи, Івана, Матрони;
- за упокій Михайла, Марії, Тетяни, Анни, Петра, Станіслава, Данила, Меланки, Стефи, Михайла, Гриня, Василя, Йосифа;
- за упокій Михайла, Марії, Миколи, Людмили, Валентини, Антона, Єфросинії, Олексія, Семена, Єви;
- за упокій Василя, Емілії, Богдана, Лідії, Віктора, Михайла, Наталії, Зінаїди, Михайла, Миколи, Миколи;
- за здоров'я душі, тіла Тетяни і Вадима, мир, злагоду в їх сім’ї, любов між ними і за те, щоб Господь Бог дав їм дитину;
- за здоров'я душі, тіла Михайла, мир, злагоду , щоб Господь Бог дав Михайлові роботу;
- за упокій Нелі, Луня;
- за Боже благословення для священників Романа, Романа, Івана, Андрія, Миколу, Тимотея, Володимира, Юрія;
- за Боже благословення для сестер Емілії, Бернадети, Ольги, Володимири;
- за упокій воїнів ОУН, УПА, запорізьких козаків знищених Катериною II та душі в чистилищі українського народу;
- за упокій душ, які померли під час голодомору;
- за Боже благословення для готельного бізнесу Михайла, Світлани.



У зв'язку з неполадками в роботі форми для надсилання прохань про молитву, просимо надсилати свої прохання безпосередньо на електронну адресу: press@ugcc.org.ua

Якщо Ви бажаєте залишити своє прохання, то просимо заповнити нижчеподану форму (формулювання прохання має бути чітким і лаконічним).

Ваше ім'я та прізвище:
         
Ваша ел. адреса (e-mail):
         
Текст прохання:
         
                         

На початок 


© 1995-2008 Українська Греко-Католицька Церква  Web від TRC