Зміст

Новини

Прес релізи

Церква в Україні

Історія УГКЦ

УГКЦ сьогодні

Офіційні документи

Патріархат

Бібліотека

Запитуємо священика

Контакти

Головна сторінка

Rambler's Top100

   В розділі...
     <<< Назад
  
• 01.01.2008
• 02.01.2008
• 03.01.2008
• 04.01.2008
• 05.01.2008
• 06.01.2008
• 07.01.2008
• 08.01.2008
• 09.01.2008
• 10.01.2008
• 11.01.2008
• 12.01.2008
• 13.01.2008
• 14.01.2008
• 15.01.2008
• 16.01.2008
• 17.01.2008
• 18.01.2008
• 19.01.2008
• 20.01.2008
• 21.01.2008
• 22.01.2008
 23.01.2008
• 24.01.2008
• 25.01.2008
• 26.01.2008
• 27.01.2008
• 28.01.2008
• 29.01.2008
• 30.01.2008
• 31.01.2008
   23.01.2008

23 січня 2008 року


Пратулинських мучеників.
Св. Григорія, єп. Ніського.
Преп. Маркіяна, пресвітера.



Пратулинські мученики

Село Пратулин знаходиться неподалік міста Холм у Польщі, яке колись належало до Холмської греко-католицької єпархії нашої Церкви. Жителі цього села були свідомими греко-католиками і не хотіли переходити на російське православіє, яке уряд Росії, зайнявши Підляшшя, насильно запроваджував у нашому народі.

У січні 1874 року понад 500 вірних греко-католиків села Пратулин зібралися біля своєї церкви з метою не впустити православного священика до храму. Тоді царський урядовець дав наказ стріляти по відважних пратулинцях. Серед них було 13 мужніх чоловіків, які на місці загинули. Ось їхні імена: Данило Кармаш, Лука Бойко, Вартоломій Осип'юк, Онуфрій Василюк, Пилип Герилюк, Констянтин Бойко, Микита Грицюк, Ігнатій Франчук, Вінкентій Левонюк, Іван Андреюк, Констянтин Лукашук, Максим Гаврилюк і Михайло Ваврищук.

6 жовтня 1996 року Папа Іван Павло II під час свого перебування в Польщі проголосив мучеників з Пратулина блаженними. У нашій Церкві вже укладено акафіст і молебень до Пратулинських мучеників.

Святитель Григорій

Святитель Григорій, єпископ Ніський, був молодшим братом святителя Василія Великого. Народження і виховання його співпало з самим розпалом аріянских суперечок. Отримавши прекрасну освіту, він був у свій час наставником красномовства. У 372 році був рукопокладений святим Василієм Великим на єпископа міста Ніси в Каппадокії.

У 379 році помер його брат святий Василій Великий. Святий Григорій важко переживав втрату свого наставника. У тому ж році святий Григорій брав участь в Антіохійському Соборі проти єретиків, що не визнавали непорочності Божої Матері, і тих, що поклонялися Богоматері як божеству. Він був вибраний Собором для огляду церков в Аравії і Палестині і утвердження православного вчення про Пресвяту Богородицю. По дорозі назад святий Григорій відвідав Єрусалим.

В 381 році святий Григорій був одним з головних діячів II Вселенського Собору, який було скликано в Константинополі проти єресі Македонія, який неправильно вчив про природу Святого Духа. На цьому Соборі, за ініціативою святого Григорія, був доповнений Нікейській Символ віри.

Доживши до глибокої старості, святий Григорій Ніський помер, незабаром після Константинопільського Собору.

Преподобний Маркіян

Преподобний Маркіян, пресвітер і економ Великої церкви (в Константинополі), народився в Римі і в юності отримав початкову освіту в Константинополі. Після смерті батьків преподобний Маркіян успадкував великий спадок на будову, оновлення і прикрасу храмів. Етична чистота, строге подвижницьке життя звернули на нього увагу патріарха, який висвятив преподобного Маркіяна на пресвітера і поставив економом Великої (патріаршої) церкви в Константинополі.

Преподобний Маркіян роздавав з свого маєтку щедру милостиню, а сам відрізнявся некористолюбством, відмовляючи собі у всьому. Отримавши дар чудотворення, преподобний Маркіян зціляв хворих, виганяв бісів. Помер святий Маркіян у 472 - 474 рр. і був похоронений в монастирі святого Івана Предтечі в Константинополі.

На початок 



Послання ап. Павла до Євреїв 10, 1-18

Браття, закон, маючи лише тінь майбутніх благ, а не самий образ речей, ніколи не може тими самими жертвами, які приносяться щороку, повсякчасно зробити досконалими тих, які приступають до Бога. Інакше їх перестали б приносити, коли б ті, що служать, очистившись раз назавжди, не мали більше ніякої свідомости гріхів. навпаки: ними щороку нагадуються гріхи, бо неможливо, щоб кров бичків та козлів усунула гріхи. Тому, входячи у світ, говорив: Ти не хотів ні жертв, ні приношення, але приготував Мені тіло. Ти не вподобав собі ні всепалень, ні жертви за гріхи. Тоді Я сказав: Ось іду, бо в сувої книги написано про Мене, щоб учинити волю Твою, Боже. Сказавши вище: жертв, ані приношень, ні всепалень, ні жертви за гріхи Ти не хотів і не вподобав Собі, хоча вони приносяться за законом. Тоді додає: Ось Я йду вчинити Твою волю. Касує, отже, перше, щоб установити друге. Силою тієї волі ми освячені приношенням тіла Ісуса Христа раз назавжди. Кожен священик стоїть щодня, служачи й часто приносячи ті самі жертви, які ніколи не можуть змити гріхів. Він же, принісши лиш одну за гріхи жертву, возсів назавжди по правиці Бога, чекаючи далі, поки Його вороги не будуть покладені підніжком Його ніг: Бо Він лиш одним приношенням удосконалив назавжди тих, що освячуються. Про це й Дух Святий теж свідчить, коли каже: Ось той завіт, що його Я по тих днях встановлю з ними, каже Господь: Вкладу Мої закони в їхні серця і випишу їх на їхніх умах. Каже також Господь: Та їхніх гріхів і беззаконня не згадуватиму більше. А де прощення гріхів, там не потрібно вже приношення за гріхи.

На початок 



Євангеліє від Марка 8, 30-34

В той час наказав Ісус Своїм учням, щоб нікому не говорили про Нього. І почав навчати їх, що Синові Людському треба багато страждати, і старші, первосвященики та книжники відцураються Його й уб'ють Його, та Він третього дня воскресне. Ісус говорив про це відкрито. Тут Петро, взявши Його набік, почав докоряти. Ісус, обернувшись і глянувши на учнів, зганив Петра і сказав: Геть від мене, сатано! Бо ти думаєш не про те, що Боже, а про те, що людське. І, прикликавши народ разом із учнями, сказав їм: Коли хто хоче йти за Мною, хай зречеться себе самого, візьме на себе хрест свій та йде слідом за Мною.

На початок 



Палац як караван-сарай

Одного разу до дверей царського палацу підійшов дебелий суфій. Він попрямував просто до трону, на якому сидів праведний Ібрагім бен Адам, і ніхто не наважився стати йому на шляху.

- Чого ти хочеш? - спитав цар.

- Переночувати у цьому караван-сараї.

- То не караван-сарай. То мій палац.

- Можна дізнатися, хто володів ним до тебе?

- Мій батько. Він вже помер.

- А перед ним?

- Мій дід. Він також помер.

- То як ще назвати місце, де люди зупиняються, щоби за якусь мить піти далі, як не звичайнісіньким караван-сараєм?

Всі ми перебуваємо в залі очікування!


Ентоні де Мелло. Молитва жаби. т. 2. - Свічадо, 1999

На початок 



Прохання про молитву

З 9 грудня 2003 року на цьому місці у "Покутті" Ви можете подати своє прохання про молитву. А ми передамо його сестрам-монахиням Української Греко-Католицької Церкви, які будуть молитися у Вашому намірі. Якщо Ви не заперечуватимете, прохання буде активізоване тут (тільки текст прохання, без вказівки імені та прізвища того, хто просить про молитву).

Запрошуємо відвідувачів нашої сторінки до спільної молитви, адже Господь наш Ісус Христос сказав: "Де двоє або троє зібрані в моє ім'я, там я серед них" (Мт. 18, 20), - а також: "Просіть, і дасться вам; шукайте, і знайдете; стукайте, і відчинять вам" (Мт. 7, 7). Як відомо, молитви є різні (одна триває декілька хвилин і інша - лічені секунди), тому просимо про таку молитву, яку матимете змогу промовити.

Просимо помолитися

- за прославу Слуги Божого Митрополита Андрея (Шептицького) та Ісповідника віри Патріарха Йосифа (Сліпого);
- за здоров'я душі і тіла Марії;
- за здоров'я Надії;
- за Боже благословення для Олександра, Людмили, Назара;
- за благословення для Святослава і його швидке одужання після важкої аварії;
- за благословення для Андрія та Оксани, за мир злагоду і любов у їхній сім'ї і щоб Господь Бог подарував їм дитину;
- за благословення для Андрія, Лесі та Юлії і, щоб Господь допоміг їм подолали ту складну ситуацію, в якій вони опинилися;
- за ласки Божі для Ірини та Галини;
- за упокій душі Назарія.



У зв'язку з неполадками в роботі форми для надсилання прохань про молитву, просимо надсилати свої прохання безпосередньо на електронну адресу: press@ugcc.org.ua

Якщо Ви бажаєте залишити своє прохання, то просимо заповнити нижчеподану форму (формулювання прохання має бути чітким і лаконічним).

Ваше ім'я та прізвище:
         
Ваша ел. адреса (e-mail):
         
Текст прохання:
         
                         

На початок 


© 1995-2008 Українська Греко-Католицька Церква  Web від TRC